Swatch uviedol, že za prvých šesť mesiacov tohto roka dosiahol čistý
zisk 498 miliónov švajčiarskych frankov (514,3 milióna eur). V porovnaní
s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje rast o 55,6 %.
Prevádzkový zisk sa zvýšil o 36,4 % na 686 miliónov CHF.
Tržby dosiahli rekordných 4,02 miliardy CHF, čo po úprave o kurzové
vplyvy znamená rast o 18 %. Bez úpravy o kurzové vplyvy sa tržby firmy
zvýšili o 11,3 %.
Výsledky podporilo ukončenie prísnych protipandemických opatrení v Ázii,
najmä v Číne. Navyše, spoločnosť, do ktorej portfólia patria značky
Omega, Tissot či Longines, zaznamenala vysoký záujem o svoje výrobky aj v
Európe a Severnej Amerike, pričom napríklad na domácom trhu sa tržby
zvýšili takmer o 50 %.
Tržby tak prekonali očakávania analytikov. Tí počítali s rastom tržieb
na 3,92 miliardy CHF. Poukázali však aj na fakt, že kľúčová značka Omega
a stredný cenový segment nedosiahli také výsledky, aké sa očakávali a
"budú potrebovať dodať novú energiu".
Trhy teraz čakajú na výsledky ďalšieho švajčiarskeho výrobcu hodiniek,
spoločnosti Richemont, pod ktorú patria značky ako Cartier či Piaget. Tá
zverejní v pondelok (17. 7.) svoje výsledky za 1. kvartál obchodného
roka 2023/2024.
(1 EUR = 0,9683 CHF)